Summa sidvisningar

fredag 17 februari 2017

Take me to church 238/365....

Pga av värken i nacken och låsningen (som inte vill försvinna) under skuldran så beslutade jag mig för att skippa gymmet idag.
Ist gick jag ut, väldigt tidigt, för att fånga soluppgången.
Tyvärr, eller som vanligt, så visade sig ingen vacker himmel denna morgon, inte så färgglad som den var igår iaf (när jag skulle gå och sova).

Jag hade ingen planerad rutt idag, vandrade bara omkring, lite planlöst, och plötsligt var jag vid kyrkan.
Jag har länge haft en önskan om att få gå in i kyrkan, när den är folktom, och fota lite.
Även denna morgon, som så många andra, så var dörren öppen men jag såg inte till någon vaktmästare eller så.
Det kändes lite pirrigt, lite "förbjuden mark", men jag öppnade och gick in.
Det var mörkt där inne, det enda ljus som fanns var det som kom in genom fönstrena.
Det var så tyst och behagligt, fridfullt.
Jag satt mig ner en stund och bara njöt av tystnaden och lugnet.
Kyrkan är inte ett ställe som jag besöker, knappt någonsin, bibeln är som vilken saga som helst för mig, men atmosfären i en kyrka gör mig väldigt lugn och harmonisk.

Jag har faktiskt ingen aning om kyrkan är öppen för allmänheten varje dag, eller om jag bara hade tur att det inte pågick någon aktivitet där idag.
Men jag är nöjd med att jag äntligen vågade gå in där och skulle faktiskt kunna tänka mig att besöka stället flera gånger, i min ensamhet, bara för att känna lugnet.

Promenaden fortsatte sedan lite kors och tvärs innan jag var hemma igen.

Efter dusch och lite energipåfyllnad så fick jag äntligen träffa Helena för lite kaffe och surr.
Vi konstaterade att vi förmodligen bara hade hunnit avverka ca 50% av alla ämnen när det var dags att skiljas åt.
Vi får helt enkelt ta de resterande procenten (plus allt det nya) när vi träffas nästa gång 😁


Igår lekte jag lite med några appar i mobilen.
Resultatet blev ju helt okey 😊



Ordningen är återställd, sallad på tallriken!!!
Nu blir det fredagsmys 💗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar