Summa sidvisningar

onsdag 15 februari 2017

Snart långledig 236/365....


Idag har det varit en ganska vanlig dag.
Klev upp tidigt och körde ett benpass på gymmet.
Sen hade jag tänkt hälsa på hos Helena för lite kaffe och surr, men den rackaren tackade ja till ett x-tra pass.....hmmmm, det var den vänskapen.
Nä, skojar bara 😁
Jag får helt enkelt våldgästa henne en annan dag!!

Hade inga andra planer för dagen så jag la mig på soffan och kollade lite playprogram.
Sen har jag sovit eftersom jag ska ut och jobba en singelnatt i natt, sen är jag ledig till nästa helg!!
När jag vaknade så visste jag inte riktigt vad jag skulle hitta på, så jag tänkte att jag börjar väl plantera om blommorna så smått, så jag inte behöver göra alla på en gång.
Men hux flux så var alla blommor, utom 2, omplanterade.
De 2 som jag inte tog idag hänger i amplar och jag måste försöka hitta lite större amplar.
När man planterar om blommor så ska man ju sätta dem i en ny kruka som är storleken större än den de har varit planterade i, bara för att de ska få möjlighet att växa ordentligt.
Jag har inga andra amplar så dessa 2 blommor får vänta lite tills jag har hitta något nytt att plantera dem i.
Dessutom så var flera av mina blommor väldigt stora, så jag var tvungen att dela på dem.
Nu har jag snudd på dubbelt så många blommor än tidigare och det är alldeles för mycket 😕

Dagens husmans blev kokt torsk i äggsås

Det som nu återstår av kvällen, innan det är dags att bege sig mot jobbet, är det vanliga fixet:
-Göra sig klar, packa nattväskan och se ett avsnitt av Farmen 😀

Ha en fortsatt trevlig kväll!!

1 kommentar:

  1. VIlken vacker hibiskusblomma! Får jag fråga, jag blir lite förvirrad. Har du redan gjort 236 bilder på 2017 års 365-utmaning? Det är ju helt galet i så fall! :)

    SvaraRadera