Summa sidvisningar

måndag 20 februari 2017

Så full av energi 241/365....


Vilken härlig sovmorgon jag fick idag, det är inte ofta jag unnar mig det, men idag blev det en sån dag 😊
Anledningen till att jag inte "unnar" mig en sovmorgon, är för att jag funkar bäst tidigt på morgonen, med känslan av att ha "hela dagen framför mig" och har även mest energi och motivation till att göra saker.
Men eftersom all träning utgår så kunde jag sova lite längre.

Efter frukosten så började jag rensa bland mina saker.
Har börjat i vardagsrummet och gått igenom min stora byrå, låda för låda, och fick ihop 3 stora påsar som jag ska skänka till Röda korset, samt två stora påsar som skall slängas.
Jag tänkte ta, lite i taget, och gå igenom varje rum (skåp/låda) och verkligen rensa allt som jag har sparat på så länge.
Det är lite därför jag har startat upp detta med "köpfri månad".
När man går igenom sina saker väldigt ordentligt då inser man hur mycket man faktiskt äger, att det oftast finns det man behöver, eller något snarlikt som går att använda, så att man inte behöver köpa ännu mera.
Jag har varit köpfri 1 månad nu och tänker fortsätta så länge det funkar.
Givetvis så måste jag ju handla vissa saker, mat tex.
Men jag har bla insett hur mkt hårprodukter, nagellack, hudlotioner som jag har, vissa flaskor bara påbörjade för att sen bytas ut mot något annat.
Jag försöker nu att "tömma" mina förråd för att, när det behövs, köpa det som jag behöver just då och använda det tills det är slut.
Mycket av maten mm som jag köper, betalar jag med mina "intjänade" poäng på Coop....där sparar jag oxå en hel del 😊
Tyvärr så finns det inte så mkt att välja på vad det gäller intjänade poäng, men det som finns försöker jag att ta vara på.

Nåja, nog skrivet om "mitt röjande och sparande" 😀
Fortsättning följer.

Har hunnit med att se 2, väldigt bra filmer idag.
"Livet efter dig" och "The danish girl".
Har sett båda på bio, men de är så bra så jag valde att titta på dem igen.
2 tårdrypande filmer måste jag säga, båda vackra på sitt sätt.

Nu är jag less på att vila och ta det lugnt.
Imorgon ska jag äntligen göra min löptest igen.
Jag ska springa för allt vad jag är värd så jag gör av med all överskottsenergi som jag har samlat på mig under dessa 2 dagar.
Tänk vad mycket man kan sakna något när man inte har möjlighet att göra det...nåt som man tar för givet att kunna göra precis när man vill annars.
Man blir lite ödmjuk i sin tanke när man förstår hur bra man har det.

Oj vad jag har "pladdrat" på idag då 😀
Det måste bero på all den positiva energi jag fick efter min rensning på Facebook.....idag rök några fler "vänner" 😂

Ha en härlig kväll!!
💗


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar