Summa sidvisningar

tisdag 14 februari 2017

Laktattest och Mr Grey 235/365....


I går var jag snudd på medvetslös av trötthet.
Men efter 10 tim sömn så kände jag mig hur pigg som helst 😀

Trots denna pigghet så har jag vilat hela dagen, för idag skulle jag göra min 1:a laktattest och det genom att springa i olika hastigheter, fick därför inte träna/motionera något idag.

Denna test började med att jag fick fylla i en hälsoenkät.
Sen skulle jag vila för att sen ta en vilopuls.
Blodtryck och blodprover (blodvärde, glukos, laktat) togs oxå.
Sen var det dags att springa.

Började på en sån låg nivå så snubbelfaktorn var hög.....denna låga hastighet var väldigt nära min snabbaste gånghastighet 😁 därför var det svårt att få hjärnan att fatta att nu ska benen springa ist för att gå.
Men det gick bra, 4 min höll jag på, sen vilade jag 1 min och nya blodprover togs.
Så höll jag på (intervaller) upp till en hastighet som för mig kändes mer "normal" och där hjärnan fattade vad den skulle göra och benen slutade att "snubbla".

Min PT var inte riktigt nöjd och ville att jag skulle göra om denna test (denna gång gratis) nästa vecka.
Hon var lite fundersam på om detta inte var lite för lätt för mig och tror sig se att det kan bli en helt annan kurva om vi gör på ett annat sätt.
Hon ville även "låna" mina resultat för utbildnings skull, så det ska bli kul att göra om testen igen.
Jag hoppas att hon ger mig en svårare utmaning då 😋

När jag väl var hemma så kändes det fantastiskt härligt att få äta igen, hann gå rätt många tim mellan måltiderna då man inte får äta 1 tim innan plus att man vill ju äta i god tid så man inte har en "tung klump" i magen när man ska springa.

Som alla redan känner till vid det här laget så är det ju faktiskt alla 💗-ns dag idag.
Så vad passar då bättre än att träffa Mr Grey 😍
Det är han man får söka upp om man vill att nåt speciellt ska hända denna dag.....han sviker aldrig 😋

Även denna film, den andra i serien, var bra!!
Denna gång var det faktiskt mycket fler killar, unga sådana, som var och såg filmen.
Undrar lite hur rektionen blir när de kommer hem och det visar sig att tjejen (de flesta tonåringar) inte är intresserad av att utöva denna "Grey" grej 😁
Jag tror att det är många besvikna killar som somnar ikväll.
Rent krass så tycker jag att det borde var en högre åldersgräns på denna film.
"Barn" under 20 år ska inte se den, men det är min högst personliga åsikt!!
Tack och lov så är jag ju snart 50 år själv, och JAG får minsann se den 😂

Dagens husmanskost....fläskpannkaka 😋

Och nu ska jag se Farmen på play innan det är dags att sova....gym tidigt  imorgon 😀


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar