Summa sidvisningar

söndag 19 februari 2017

En dag med reflectioner 240/365....


Som jag skrev igår så är det vila i 2 dagar som gäller för mig.
Förutom att jag har hunnit plöja igenom en serie på Netflix, så har jag roat mig med att rensa "vänner" på Facebook.
Jag tror att det var 50 st som rök bara så där 😊

Jag är så innerligt trött på människor som verkar ha vigt sitt liv åt att gnälla....om precis allt!!!
Det stjäl så mycket att mitt goda humör att behöva se dessa statusar.
För att inte glömma alla rasistiska inlägg som vissa av mina "vänner" delar!!
Det är en kategori av "vänner" som jag har rensat bort.

En annan kategori är de personer som har skickat vänförfrågningar till mig men aldrig på något sätt tagit kontakt med mig, varken genom att "gilla", "kommentera" eller via PM.....varför ska vi vara "vänner"??
Är det av nyfikenhet som du ville vara min "vän"?

En tredje kategori av "vänner" är de personer som jag har känt i massor av år, där jag med jämna mellanrum "gillar och kommenterar" men får aldrig något svar tillbaka.
Jag vet att några av dessa "vänner" förmodligen vill ha lite koll på mig och mitt liv...men se du inte nu längre!!!

Sen har vi den fjärde och sista kategorin, de som aldrig lägger ut något själv på FB, ej heller "gillar eller kommenterar" någonstans, men som förmodligen sitter och kollar igenom andras sidor för att hålla koll på vad som händer......skaffa er ett liv och en väderfull/intressant hobby!!!!

Det finns andra sätt att dölja sånt man inte vill se, tex genom att stoppa aviseringar från en viss person.
Men det är ju för mig helt obegripligt.
Varför ska jag ha kvar någon som "vän" om jag ändå inte vill se vad hen delar med sig av?!
Jag tror att de är så några av mina "vänner" har valt att göra med mig och mitt flöde, det är förmodligen därför de aldrig "gillar eller kommenterar" det jag delar...de ser det helt enkelt inte.
Men gör er då själva en tjänst....plocka bort mig som vän om det ändå stör er att se/läsa det jag lägger ut!!

Det finns fortfarande några "vänner" som jag förmodligen ganska snart kommer att plocka bort, men för idag får rensningen räcka 😊
Och vet ni en sak???
Efter denna rensning när jag kollade på FB så var allt så mycket ljusare och trevligare i mitt flöde 💗

Dagens middag, i all enkelhet, blev en tacopaj

Nu fortsätter denna lugna söndag med lite mera Netflix.
Sen "Innan vi dör" på svt1 kl 21 och efter det så blir det förmodligen några kapitel i boken.....ja, så får det bli 😀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar