Summa sidvisningar

söndag 7 augusti 2016

När kroppen känns trött 49/365......

Ja, så var det söndag igen, vart tar dagarna vägen??
Mötte upp med vapendragaren på gymmet i morse, körde slut på kroppen med intervallträning, blev liggande resten av dagen :)

 Helt genomsvettig, men enormt nöjd!!

La mig på soffan och läste min bok som har blivit liggande ganska mycket på sistone.
Det kunde jag gott unna mig :)
Jag lär ju ändå gå ut en sväng under em/kvällen.

***

Det finns några saker här i livet som ger mig total själavård.
Det är långa promenader/löprundor/cykelturer med bra musik i öronen (just nu lyssnar jag på Takidas senaste platta, så jäkla bra!!)
Att läsa en bra bok.
Att sitta vid vatten.
Och att titta på stjärnhimlen.
Jag längtar faktiskt tills det blir ännu mörkare och solen inte lyser in genom mina fönster hela dagen.
Då åker persiennerna upp och stannar så tills i april någon gång.
För då kan jag ligga och titta på himlen innan jag somnar :)

Om jag får lagom dos av allt detta (helst varje dag) så är jag ganska tillfreds :)

När vilan var över och middagen i magen, så blev det givetvis en kvällspromenad :)
Nu är det solnedgångens underbara tid!!
Mörkret (skymningen), den rosaaktiga himlen och denna vackra sol som sjunker så sakteliga för att vila lite innan det är dags att vakna till liv igen och förgylla våran dag (men imorgon väntas det tydligen regn).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar